"מציע לישראל פרוש ללמוד לימודי ליב"ה"

ישראל פרייא | צילום: בועז לב ארי No Comments on "מציע לישראל פרוש ללמוד לימודי ליב"ה"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הורים לתלמידי בית הספר 'שירת שרה' ות"ת 'תורת חסד', שאתמול השביתו את הלימודים, הודיעו הבוקר כי ילדיהם יתחילו את שנת הלימודים, לאחר שהליקויים תוקנו במהלך הלילה.

"קול חי" ליווה בימים האחרונים את הסאגה הבלתי פוסקת, כשמצד אחד ניצב ראש העיר ישראל פרוש, שטען כי המבנה ראוי לשימוש ומחזיק באישורים, וטען לרדיפה נגדו עקב החלטה עקרונית שקיבל להפריד בין המבנים מטעמי צניעות. ומנגד הורי התלמידים טענו בתוקף כי המבנה -שבנייתו עדיין לא הסתיימה- מהווה סכנת חיים ממשית לתלמידים, והציגו חוות דעת של יועץ הבטיחות של משרד החינוך, דן אריאלי, ובה הביע הלם מתנאי הבטיחות, והכריז כי אין להיכנס למבנה בשום אופן.

אלי אדלר, מנציגי ועד ההורים, התראיין הבוקר ל'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם, וסיפר על אירועי הלילה, "במשך כל הלילה, פעלו עשרות פועלים, כשכל העת מגיעים יועצי בטיחות וקבטי"ם של העירייה ומשרד החינוך, לפקח על העבודות. הבעיות הקריטיות טופלו, ובכך נסללה הדרך לכניסת התלמידים".

מעבר להערכה שהביע אדלר לראש העיר, ישראל פרוש, על עצם ההקצאה של המבנה לבית הספר, היו לאדלר טענות קשות כלפי ראש העיר, והוא הגיב גם לאמירות פרוש ב'מהדורה המרכזית' אמש: "דבריו של פרוש לוקים בחוסר דיוק, המבנה עד אתמול לא החזיק בשום רישיון, ובניגוד לדבריו ש-80 אחוז מהתלמידים הגיעו אתמול ללימודים, אם מתוך כיתה של 27 ילדים, הגיעו 2 ילדים – הייתי מציע לראש העיר להתחיל ללמוד לימודי ליב"ה, ובית הספר 'תורת חסד' הוא מקום מעולה לזה" – עקץ אדלר את ראש העיר.

המראיינים ניסו לבדוק האם נבנה ציר פוליטי חדש בין ה"חרדים העובדים" שבית הספר מזוהה עמם, לבין סיעת דגל התורה שעמדה לצידם במאבק העירוני, על כך הגיב אדלר: "בעבר כשהייתה לי ביקורת עניינית על דגה"ת, השמעתי אותה ברמה, אנחנו לא מתעסקים בפוליטיקה, אלא בוחנים דברים לגופם. נציגי דגל התורה בעיריית אלעד אבי שטרן ומשה ברדוגו הם אנשים מדהימים, שתמיד יעשו הכל לעזור".

על מערכת היחסים המורכבת עם ראש העיר אמר אדלר: "ביום שישי עוד חשבנו שיש נכונות להגיע להסכמות, ושלחנו פרחים ובקבוק יין לראש העיר, את הפרחים-לקח, את היין-שתה, אך היחס שקיבלנו היה קשה. כמו שלא רצינו שמפלגות אחרות ייכפו על המגזר, אנחנו מצפים שלא ייכפו עלינו דברים ללא תיאום והגעה להבנה".



0 תגובות